Termin może brzmieć niezrozumiale, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie rozumiany handel elektroniczny. Najbardziej powszechną jego formą są zapewne sklepy w sieci. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, jakim jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna odnosić się tylko i wyłącznie do sklepów online. W licznych przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się towar dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla sprzedawców. Znaczniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też złe strony. Często tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcami i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze. https://pozycjonowaniebezryzyka.pl